امروزه یکی از بهترین هدایایی که می توان به افراد داد، تابلو فرش چهره است. تابلو فرش چهره تابلو فرشی است که عکس چهره فرد مورد نظر شما روی آن بافت و یا چاپ شده است. در اصطلاح تخصصی این فرآیند را «تبدیل عکس به تابلو فرش» می گویند.

کاشان که از دیرباز مهد تولید فرش دستباف و فرش ماشینی بوده است، امروزه یکی از فعال ترین شهرهای حاضر در عرصه تبدیل عکس به تابلو فرش است. از این رو، به خاطر قدمت و سابقه درخشان شهر کاشان در عرصه تولید و تجارت فرش دستباف و فرش ماشینی، بسیاری از مشتریان تبدیل عکس به تابلو فرش، به دنبال آن هستند تا تبدیل عکس به تابلو فرش خود را در کاشان انجام دهند. طبیعتاً، این انتخاب بهترین انتخاب است زیرا احتمال آن که شما بدون واسطه کار خود را انجام دهید بیشتر از آن است که در شهرهای دیگری دنبال تبدیل عکس به تابلو فرش خود باشید. به این ترتیب، چنان چه به دنبال آن هستید تا تبدیل عکس به تابلو فرش خود را در کاشان انجام دهید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

 

تبدیل عکس به تابلو فرش در کاشان به روش چاپ

جدیدترین شیوه تبدیل عکس به تابلو فرش در کاشان، چاپ عکس روی فرش است. چاپ عکس روی فرش به واسطه دستگاه هایی صورت می گیرد که از صنعت چاپ وارد صنعت فرش شده اند (سرریز فناورانه). در روش چاپ عکس روی فرش، ابتدا عکس ارسالی مشتری روی کاغذهای مخصوص پرینت گرفته می شود. در ادامه، عکس روی تکه فرش خام سفید رنگ که از جنس پلی استر است قرار گرفته و وارد دستگاه چاپ عکس روی فرش می شوند. پس از گذشته حدود سی چهل ثانیه عکس روی فرش چاپ می شود.

از جمله مزایای چاپ عکس روی فرش پائین تر بودن قیمت آن نسبت به بافت عکس روی فرش و همچنین کیفیت و رنگ آمیزی بسیار بالاتر آن نسبت به بافت عکس روی فرش است.

تصویر زیر نمونه ای چاپ عکس روی فرش است.

 

چاپ عکس روی فرش

 

تبدیل عکس به تابلو فرش در کاشان به روش بافت

شیوه قدیمی تر تبدیل عکس به تابلو فرش در کاشان، روش بافت عکس روی فرش است. برای بافت عکس روی فرش ابتدا عکس ارسالی مشتری توسط طراح به نقشه فرش تبدیل می شود. در ادامه، نقشه طراحی شده به مشتری ارسال می شود تا رضایت خود را اعلام کند. با اعمال نظر مشتری و یا تایید ایشان وارد مرحله بعدی بافت عکس روی فرش می شویم. نقشه طراحی شده به واحد بافندگی ارسال می شود تا عکس روی فرش بافته شود. هنگامی که عکس روی فرش بافته شد برای مشتری ارسال می شود.

مزیت بافت عکس روی فرش نسبت به چاپ عکس روی فرش این است که اصالت و طول عمر آن بسیار بیشتر از چاپ عکس روی فرش است ولی قیمت آن هم تقریبا دو برابر چاپ عکس روی فرش است.

تصویر زیر نمونه ای از بافت عکس روی فرش است.

 

بافت عکس روی فرش

 

برای آن که مقایسه دو روش بافت و چاپ عکس روی فرش برای شما آسان باشد، ما یک تصویر را به هر دو روش تهیه کرده ایم. با مقایسه این دو عکس شما می توانید تصمیم بگیرید که تبدیل عکس خود را به روش بافت سفارش دهید یا چاپ.

چنان چه قصد دارید تبدیل عکس به تابلو فرش خود را در کاشان انجام دهید، با شرکت فرش تک ستاره کویر بافت کاشان تماس بگیرید.

فرش سجاده ای کاشان چیست؟

منظور از فرش سجاده ای کاشان، فرشی است که نقش و نگار سجاده روی آن نقش بسته باشد. چنان چه فرش سجاده ای در کاشان تولید شده باشد به آن فرش سجاده ای کاشان گفته می شود.

فرش سجاده ای کاشان دارای دو نوع محرابی و بدون محراب یا همان تشریفاتی است. بیشتر مساجد ترجیح می دهند که برای فرش کردن مسجد از فرش سجاده ای محرابی کاشان استفاده کنند. در حالی که اماکنی نظیر حسینیه ها که صرفا محل برگزاری نماز جماعت نیستند فرش سجاده ای بدون محراب را به فرش سجاده ای محراب دار کاشان ترجیح می دهند.

 

فرش سجاده ای هزار شانه کاشان با چه دستگاهی تولید می شود؟

برای بافت فرش سجاده ای کاشان دستگاه های مختلفی وجود دارد. هر دستگاه سجاده باف قادر نیست که تمامی کیفیت های مختلف فرش سجاده ای کاشان را تولید کند بلکه برای تولید هر نوع کیفیت خاص از فرش سجاده ای کاشان، به دستگاه مخصوصی نیاز است.

فرش سجاده ای هزار شانه کاشان با دستگاه hcp و یا شونهر تولید می شود. این دستگاه ها در حال حاضر بهترین دستگاه های بافندگی فرش سجاده ای کاشان هستند.

شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان طی مقاله ای، انواع دستگاه های قابل استفاده برای بافت فرش سجاده ای کاشان را معرفی کرده است. چنان چه قصد دارید در این باره اطلاعات بیشتری بدست آورید، به مقاله «دستگاه های بافندگی فرش سجاده ای» مراجعه کنید.

 

فرش سجاده ای هزار شانه کاشان بهتر است یا فرش سجاده ای هفتصد شانه کاشان؟

هر چند که فرش سجاده ای هزار شانه کاشان از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به فرش سجاده ای هفتصد شانه کاشان برخوردار است، اما فرش سجاده ای هفتصد شانه کاشان هم کیفیت قابل قبولی برای فرش کردن مساجد، حسینیه ها و نمازخانه ها دارد به گونه ای که مساجد، حسینیه ها و نمازخانه هایی که از این سجاده فرش استفاده کرده اند بسیار راضی بوده اند.

فرش سجاده ای هفتصد شانه کاشان خاب بلندتری نسبت به فرش سجاده ای هزار شانه کاشان دارد و هنگام راه رفتن روی آن، احساس نرمی بیشتری را به فرد منتقل می کند. قیمت پائین فرش سجاده ای هفتصد شانه کاشان نسبت به فرش سجاده ای هزار شانه کاشان و نیز کیفیت قابل قبول آن در عین خاب بلندتر نسبت به فرش سجاده ای هزار شانه کاشان موجب شده است تا اکثر خریداران فرش سجاده ای کاشان، فرش سجاده ای هفتصد شانه کاشان را به فرش سجاده ای هزار شانه کاشان ترجیح دهند. امروزه تعداد افرادی که برای مساجد، حسینیه ها و نمازخانه ها فرش سجاده ای هزار شانه می خرند بسیار بسیار اندک است.

 

طرح های مختلف فرش سجاده ای هزار شانه کاشان کدام است؟

تمامی طرح هایی که در سایت شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان وجود دارد، اعم از طرح های محرابی و طرح های بدون محراب تماماً قابلیت این را دارند که در کیفیت هزار شانه (1000 شانه با تراکم 3000) بافته شوند. به این ترتیب، چنان چه از میان طرح های موجود در سایت شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان یکی را پسند کردید یا خود طرح پیشنهادی داشتید، شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر کاشان قادر به بافت آن است.

 

قیمت فرش سجاده ای هزار شانه کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت فرش سجاده ای هزار شانه کاشان به شانه، تراکم، دستگاهی که با ان بافته شده است، جنس نخ و وزن آن بستگی دارد.

منظور از شانه فرش سجاده ای تعداد گره هایی است که در بافت یک متر از عرض فرش سجاده ای کاشان زده شده است. هر چه تعداد شانه های فرش سجاده ای کاشان بیشتر شود، قیمت فرش سجاده ای کاشان هم افزایش می یابد.

منظور از تراکم فرش سجاده ای تعداد گره هایی است که در بافت یک متر از طول فرش سجاده ای کاشان زده شده است. هر چقدر تعداد تراکم فرش سجاده ای افزایش یابد، قیمت فرش سجاده ای هم افزایش می یابد.

برای بافت فرش سجاده ای هزار شانه کاشان از الیاف اکریلیک که گران ترین الیاف فرش قابل استفاده برای بافت فرش سجاده ای هستند استفاده می شود.

راجع به دستگاه های مورد استفاده برای بافت فرش سجاده ای هزار شانه کاشان هم که در بالا توضیح داده شد.

آخرین فاکتور هم، وزن فرش سجاده ای کاشان که هر چقدر بیشتر شود، قیمت فرش سجاده ای کاشان افزایش می یابد.

 

قیمت فرش سجاده ای هزار شانه کاشان چقدر است؟

قیمت فرش سجاده ای هزار شانه کاشان به ازای هر متر مربع، 280هزار تومان است. قیمت فرش سجاده ای کاشان به طرح که محرابی باشد یا بدون محراب هیچگونه ارتباطی ندارد و تنها به مواردی که در بالا ذکر شد، مرتبط است.

 

چگونه می توانیم فرش سجاده ای هزار شانه کاشان را خریداری کنیم؟

چنان چه قصد دارید برای مسجد، حسینیه، نمازخانه و یا دیگر اماکن مد نظر خود فرش سجاده ای هزار شانه کاشان را خریداری کنید، با شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر تماس بگیرید.

 

 

09131631223

Previous Next

فروشگاه آنلاین فرش، تابلو فرش، سجاده فرش و تبدیل عکس به تابلو فرش قالی‌کده، به منظور پاسداشت مراسم اربعین حسینی و تقویت فرهنگ پیاده‌روی اربعین، عکس‌های یادگاری شما از مراسم پیاده‌روی اربعین را با تخفیف به تبدیل تابلو فرش می‌کند. تخفیف تبدیل عکس‌های پیاده‌روی اربعین به تابلو فرش به شرح زیر است:

 

تابلو فرش چاپی سایز ۳۵×۵۰

قیمت قبل: ۱۱۰.۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره:

نفر اول: ۵۵.۰۰۰ تومان،

نفر دوم و سوم: ۶۰.۰۰۰ تومان،

نفر چهارم و پنجم: ۶۵.۰۰۰ تومان،

مابقی: ۸۰.۰۰۰ تومان.

 

تابلو فرش چاپی سایز ۷۰×۵۰

قیمت قبل: ۱۹۰.۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره:

نفر اول: ۱۰۰.۰۰۰ تومان،

نفر دوم و سوم: ۱۱۰.۰۰۰ تومان،

نفر چهارم و پنجم: ۱۲۰.۰۰۰ تومان،

مابقی: ۱۵۰.۰۰۰ تومان.

 

تابلو فرش بافت سایز ۵۰×۷۰

قیمت قبل: ۳۴۰.۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره:

نفر اول: ۲۳۰.۰۰۰ تومان،

نفر دوم و سوم: ۲۴۰.۰۰۰ تومان،

نفر چهارم و پنجم: ۲۵۰.۰۰۰ تومان،

مابقی: ۲۹۰.۰۰۰ تومان.

با اختراع فرش سجاده‌ای، نحوه فرش کردن مساجد تغییر کرد. در واقع، در گذشته برای فرش کردن مساجد از فرش های ماشینی معمول که در منازل مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گرفت استفاده می شد اما با اختراع فرش سجاده ای، نحوه فرش کردن مساجد دگرگون شد. به این ترتیب، امروزه بسیاری از مساجد و هیات امنای آنها به دنبال آن هستند تا مسجد، حسینیه و یا نمازخانه تحت مدیریت خود را با فرش های سجاده ای فرش کنند.

 

به منظور پاسخ به نیاز مساجد و هیات امنای آنها، شرکت های تولیدی مختلفی در زمینه فرش سجاده ای متولد شدند. از جمله این شرکت ها، شرکت فرش سجاده ای تک ستاره کویر کاشان است. شرکت فرش سجاده ای تک ستاره کویر که بعضا به اشتباه فرش سجاده ای ستاره کویر یزد جستجو می شود، در شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل (نظام نوآوری منطقه ای فرش کاشان و آران و بیدگل)  واقع شده است. این شرکت سابقه بلندمدتی در تولید و تجارت فرش سجاده ای دارد و تاکنون پروژه های متعددی را در داخل و خارج کشور به سرانجام رسانده و مساجد، حسینیه ها و نمازخانه های متعددی را فرش کرده است.

 

شهرت شرکت فرش سجاده ای تک ستاره کویر درعرصه تولید و تجارت سجاده فرش، آن را به مرکز خرید و فروش عمده فرش سجاده ای برای مساجد تبدیل کرده به گونه ای که این سال ها سفارش های متعددی را از هیات امنای مساجد دریافت کرده است.

 

خرید و فروش فرش سجاده ای از شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر به دو صورت حقیقی و مجازی انجام می شود. از آنجایی که شرکت فرش سجاده ای تک ستاره کویر در شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل واقع شده است، مرکز خرید و فروش حقیقی عمده فرش سجاده ای این شرکت در آران و بیدگل است. همچنین، از آنجایی که امکان خرید و فروش عمده فرش سجاده ای از این شرکت به صورت آنلاین و از راه دور نیز امکان پذیر است می توان گفت که مرکز خرید و فروش عمده فرش سجاده ای این شرکت نه تنها در کاشان، بلکه در تهران (مرکز خرید سجاده فرش در تهران)، مشهد، شیراز، زنجان و یا به عبارت صحیح تر در تمام نقاط ایران وجود دارد و شما از هر شهری که باشید می توانید به صورت عمده از این شرکت فرش سجاده ای تهیه کنید.

 

مرکز خرید و فروش عمده فرش سجاده ای به منظور تامین نیاز شما به فرش سجاده ای برای مسجد، حسینیه و یا نمازخانه خود، در خدمت شماست. چنان چه قصد خرید فرش مسجد از شرکت سجاده فرش تک ستاره کویر را داشته باشید یا بخواهید فرش مسجدی خود را از دیگر شرکت های فرش سجاده ای تهیه کنید، کارشناسان فنی ما به صورت رایگان ویژگی های سجاده فرش خوب را در اختیار شما قرار می دهند.

دکتر منصور دیاری: نوآوری (Innovation) را بکارگیری ایده های نوین ناشی از خلاقیت می دانند. نوآوری، پیاده سازی یک ایده و ساختن محصول جدید یا خدمتی نوین است که بواسطه خلاقیت بروز می کند. امروزه نوآوری یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در هر کسب و کار به شمار می رود. در عرصه رقابت شدید در فضای هر کسب و کار و یا هر صنعت و تجارتی، این نوآوری است که موفقیت و یا حتی ماندگاری فعالان آن صنعت یا کسب و کار را تعیین می کند. نقطه مقابل نوآوری در صنعت، «در جا زدن» است.

بسیار اتفاق افتاده است که شرکت ها، کارخانجات یا صنایعی، تاسیس شده و با سرعت بسیار بالا و یا حتی خیره کننده رشد کرده و به موفقیت های بسیار بزرگی دست یافته اند اما پس از مدتی ستاره آنها افول کرده و حتی گاهی به طور کلی از صحنه رقابت نیز حذف شده اند. شاید بزرگترین و شاخص ترین مثال، شرکت نوکیا باشد که ظرف کمتر از یکسال ارزش سهام این شرکت از حدود 240 میلیارد دلار به زیر 10 میلیارد دلار سقوط کرد. شرکتی که روزی 80 درصد بازار موبایل دنیا را در اختیار داشت امروز دیگر تقریبا نامی از او در میان بازار موبایل جهان نیست. در ایران و به ویژه صنعت فرش ماشینی، شرکت ها هر چه موفق و بزرگ شوند قطعا به غول نوکیا نخواهند رسید، پس حتی شرکت های بسیار موفق فرش ماشینی هم باید چنین خطری را بیخ گوش خود احساس نمایند. باید پذیرفت که دنیا با سرعت اعجاب آوری در حال تغییر است، سلایق مردم با سرعت عجیبی تغییر می کند و فضای کسب و کارها با سرعت بالا مرتب در حال تغییر است. شرکت هایی که نتوانند سرعت حرکت خود را با سرعت تغییرات فضای کسب و کار هماهنگ کنند، ناگزیر از قافله عقب می افتند و از دور رقابت به برون پرتاب می شوند. این سوال پیش می آید که یک شرکت فرض ماشینی چگونه سرعت خود را به طور مداوم و مستمر با سرعت تغییرات فضای کسب و کار هماهنگ کند تا همچنان در کورس رقابت و در بین شرکت های مطرح باقی بماند؟ پاسخ این سوال تنها یک کلمه است: نوآوری.

وقتی صبحت از نوآوری در صنعت فرش ماشینی می شود نخستین نوآوری که به ذهن دست اندرکاران فضای کسب و کار فرش ماشینی می رسد، نوآوری در طرح، نقشه و رنگ فرش ماشینی است. اگر چه نوآوری در طرح و رنگ فرش ماشینی بسیار بسیار مهم بوده و مستقیما روی فروش و نهایتا ماندگاری شرکت اثرگذار است لیکن این تمام ماجرا نیست! یک خودرو مسابقه که می تواند با شتاب اعجاب آوری بر روی پیشت مسابقه شروع به حرکت نموده و با سرعت فوق العاده ای مسیر را طی نموده و برنده مسابقه باشد تنها در بعد آیرودینامیک بودن با سایر خودروها متفاوت نیست. اگر چه آیرودینامیک بودن خودرو فوق العاده مهم و حیاتی است، اما استفاده از سوخت بهتر، سیستم تعلیق و فرمان بهتر، وزن سبک تر، چرخ های مناسب تر، موتور پرشتاب و ... همگی به کمک می آیند تا در نهایت خودرو بتواند در ردیف بهترین ها قرار گیرد. فرش ماشینی و فضای کسب و کار آن نیز دقیقا به همین شکل است. طرح و رنگ فرش ماشینی بسیار مهم است اما عوامل مهم دیگری که می طلبد در تمامی آنها به طور مستمر و حتی روزانه نوآوری رخ دهد، وجود دارند که می توان به تعدادی از آنها اشاره نمود:

نیروی انسانی (نوآوری در گزینش، بکارگیری، جایابی، آموزش و ...)،

سیستم فروش (نوآوری در استفاده از ابزارهای نوین، نرم افزارهای جدید، روش های نوین جذب مشتری، بازاریابی دیجیتال و ...)،

تبلیغات (نوآوری در تبلیغات، روش های موثر تبلیغ و ...)،

مواد اولیه (نوآوری در استفاده از مواد اولیه جدید و متفاوت از آنچه در بازارمتداول است، نوآوری در خواص مواد اولیه و ...)،

ابزار (نوآوری در استفاده از ابزارهای نوین نرم افزاری و سخت افزاری و ...)،

مدیریت (نوآوری در شیوه مدیریت مجموعه تولیدی فرش ماشینی، بکارگیری شیوه های نوین اداره واحدهای صنعتی و ...).

همانطور که در مثال خودرو اشاره شد، رمز موفقیت و ماندگاری هر شرکت فرش ماشینی، نوآوری در تمامی ابعاد فضای کسب و کار است. مدیران شرکت های فرش ماشینی ایران باید بپذیرند که دیگر روش های سنتی و متداول اداره یک شرکت نمی تواند به پایداری و ماندگاری شرکت منجر شود. درتمام ابعاد شرکت نوآوری نیاز است تا بتوان با سرعت مناسبی رقبا را کنار زد و موفق شد و یا حداقل در بین رقبا باقی ماند. از طرفی نوآوری در صنعت فرش ماشینی نیاز به ابزارها و ملزومات خود دارد. حاکم کردن تفکر نوآورانه در شرکت، به کارگیری نیروهای خلاق، خوش فکر و مخصوصا افراد به روز و ترجیحا جوان، صرف هزینه های تغییرات، ایجاد ساختارهای لازم مانند بخش تحقیق و توسعه، استفاده از مشاورین متخصص و کاردان، آموزش مستمر در محیط کار از بالاترین رده مدیریت مجموعه تا پائین ترین رده سازمانی، ایجاد سیستم پیشنهادات در شرکت و ارج نهادن به پیشنهادات کارکنان و نهایتا کنترل، نظارت و مراقبت از آنها تا حصول نتیجه.

در پایان یادآوری می نماید هیچ عامل یا هیچ فردی نمی تواند ماندگاری یک شرکت در فضای کسب و کارهای به شدت رقابتی مانند صنعت فرش ایران را تضمین کند به جز نوآوری. مدیران شرکت های فرش ماشینی اگر نپذیرند که دیگر زمان اداره کردن سنتی در واحدهای صنعتی گذشته است، به زودی به جمع ورشکسته خواهند پیوست که گاه ناباورانه از دور رقابت سنگین صنعت رقابتی فرش ماشینی کنار زده شده اند. مدیران زحمتکش شرکت های فرش ماشنی به خاطر داشته باشند که ما هم جزء دیگران هستیم. آن چه برای دیگران رخ داده است تنها برای دیگران نیست و می تواند برای هر مدیر دیگری نیز رخ دهد. تنها راه واکسینه کردن هر شرکت فرش ماشینی جهت ماندگاری در صنعت فرش ماشینی، نوآوری و استفاده از ابزارهای نوین، علم روز و افراد متخصص و به روز می باشد.

منبع: مجله فرش ماشینی، 1398، 59-58.

نقش اتحادیه ها در روزآمدی و پیاده سازی استانداردها

آن چه در ادامه می خوانید، گفتگوی مجله فرش ماشینی با سیروس آریانپور است. در مجله فرش ماشینی آمده است؛

در تهیه و نشر شماره جدید مجله فرش ماشینی نیم نگاهی به گذشته مجله داشتیم. چند و چون های امید به آینده از سوی مدیر مسئول مجله در شماره 6، آبان 1393 مطرح شده و به استفاده از ظرفیت های فراوان کشور و منطقه برای استفاده بهینه و به موقع در موفقیت صنعت اشاره شده است. از بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محرک تولید یاد گردیده و واقعیات واگویه شده توسط این بخش، به عنوان راهکاری حیاتی در متون برنامه های اصلاحی دولت ها، مطرح شده است.

به تبعیت از راهکار معرفی شده و مناسب موضوعی این شماره از مجله به سراغ یکی از صنعتگران خوشنام فرش ماشینی رفتیم تا هم راهکار فوق را در شماره 19ام مجله پیگیری کنیم و هم با توجه به ارائه توصیه استانداردسازی در زمینه مواد اولیه در صنعت فرش ماشینی در مجله شماره 6، از تجارب ارزنده بخش خصوصی و صاحبان صنعت بهره مند شویم. در خدمت مهندس سیرویس آریانپور از تولیدکنندگان فرش ماشینی کشور هستیم که حضور موثری را در صنعت فرش ماشینی کسب کرده است. گپی با ایشان داشتیم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

 

ارزیابی تان از وضعیت استانداردهای تشویقی و اجباری در صنعت فرش ماشینی چگونه است؟

همانظور که مستحضر می باشید طبق تعاریف تعیین و تدوین ویژگی های لازم در بخش (تولید، خدمات، امور مدیریتی و انطباق محصول) را استاندارد می گویند که نشانه مرغوبیت کالا می باشد و رعایت کلیه اصول در تولید و خدمات باعث حفظ کیفیت محصول و رعایت حقوق مصرف کننده می گردد که این قوانین با توجه به گذشت زمان و به روز شدن تکنولوژی همراه متغیر و ارتقا می یابد لذا استاندارد تشویقی یکی از بارزترین راهکارهای موفق برای افزایش استانداردسازی و ارتقا کیفیت محصول تولیدی می گردد.

 

نقش اتحادیه در روزآمدسازی و پیاده سازی استانداردهای اجباری و تشویقی و نظارت بر حسن اجرای استانداردها در صنعت فرش ماشینی چیست؟

با توجه به ماهیت اتحادیه ها در یکی از وظایف آن که متشکل از اعضای متخصص در حوزه خود می باشند دادن اطلاعات لازم به واحدهای تولیدی تحت پوشش در کلیه صنوف از نظر کیفیت محصول و حقوق مصرف کنندگان می باشد. در صنعت فرش ماشینی وظیفه اتحادیه در وهله اول ارائه خدمات مشاوره ای و اطلاعاتی به مجموعه ها در جهت به روز شدن محصولات از نظر کیفیت و نوع محصول و گوشزد نمودن حقوق مصرف کننده به واحدهای تحت پوشش می باشد که این امر مستلزم رعایت کلیه موارد از سوی تولیدکنندگان می باشد که در اعمال قوانین جهت دستیابی به استاندارد تشویقی و پس از آن طی مراحل تکمیلی تبدیل به استاندارد اجباری می گردد که این عمل باعث ارتقا محصول و دسترسی آسان به بازارهای هدف و در نهایت به امر صادرات موفق از سوی تولیدکنندگان می گردد. پس با توجه به مطالب بالا اتحادیه باید شرکت هایی را که اعتقادی به به روزرسانی کیفیت محصول دارند و ارتقا دهنده محصولات خود در تمام زمینه ها هستند جذب نموده و از تجربه آنها در جهت جلب کلیه اعضا استفاده نماید و یکی از شرایط عضویت در اتحادیه را داشتن استاندارد تشویقی قرار دهد و هر ساله تمدید عضویت اعضا را منوط به تمدید استاندارد شرکت های تولیدکننده از سوی سازمان استاندارد قرار دهد.

وی همچنین درباره تولید این آثار نیز تاکید کرد: مجموعه به وقت جام مستندهایی تلیفیقی از مصاحبه، آرشیو و ... است. بخش هایی از آن نیز مصاحبه ها با افرادی است که در کشورهای موضوع مستند زندگی کرده اند و یا از لحاظ تاریخی آشنایی کامل با آن کشور دارند. جز روسیه که دوستان سفری به آن کشور داشتند و تصاویری برای ما تهیه کردند که از آنها استفاده کردیم. همچنین سعی کردیم در هر مستند بالانسی بین موضوع مختلف از نظر مسائل سیاسی، فرهنگی، قومیتی، سبک زندگی و آداب و رسوم داشته باشیم.

 

با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی و تلاطم صنعتی امروز کشور، چه ماموریت و اهدافی را برای اتحادیه فرش ماشینی، در این خصوص می توانید پیشنهاد بفرمایید؟

اتحادیه ملزم به دادن مشاوره و راهنمایی به واحدهای عضو خود جهت استانداردسازی و آگاه نمودن تولیدکنندگان از مفاهیم استاندارد از طریق برگزاری کلاس های آموزشی در رابطه با قوانین استاندارد با استفاده از اساتید و کارشناس خبره و برجسته در اداره استاندارد و شرکت های ارائه دهنده خدمات آموزشی استانداردها نماید. سپس ترغیب تولیدکنندگان به دریافت استاندارد تشویقی و مرحله بعد دریافت استاندارد اجباری در فعالیت های اتحادیه قرار گیرد.

در کنار آگاهی به تولیدکنندگان اتحادیه وظیفه دارد نسبت به برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان اداره استاندارد جهت به روزرسانی قوانین و استاندارد موجود با توجه به تنوع بافت ها و ارتقا تکنولوژی و استفاده از مواد اولیه گوناگون در تولید فرش نسبت به تجدید نظر قوانین استاندارد در جهت بهبود کیفیت محصولات و دفاع از حقوق مصرف کننده اقدام نمایند.

 

نقدی بر جایگاه استاندارد در گسترس و توسعه کیفیت در صنعت فرش ماشینی از جوانب زیر، وجود دارد؟

1) نقش نهادهای قانونی و نظارتی، حقوق مصرف کننده و اداره استاندارد نقش بسیار مهمی را به عنوان یکی از متولیان کیفیت در بخش صنعت را داراست که با هداف مصرف کننده به سوی تولید با کیفیت در نهایت باعث حقوق مصرف کننده می گردد. 

همانطور که می دانید، شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان در زمینه تابلو فرش های چاپی و تبدیل عکس به تابلو فرش به روش چاپ نیز فعالیت دارد. تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی این گونه تهیه می شوند: ابتدا تصویر مورد نظر پرینت گرفته شده سپس توسط دستگاه های مخصوص چاپ عکس روی فرش ماشینی، روی فرش خام سفید رنگ چاپ می شوند. تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی تنوع و کیفیت رنگ بسیار بالایی دارند و از این نظر برتری محسوسی به تبدیل عکس هایی که به روش بافت تهیه می شوند دارند. بسیاری از مشتریان تابلو فرش و یا تبدیل عکس چاپی سوال شان این است: «آیا تبدیل عکس های چاپی قابلیت شستشو دارند؟»، «روش صحیح شستشوی تابلو فرش و تبدیل عکس های چاپی کدام است؟»، «آیا رنگ تابلو فرش و تبدیل عکس های چاپی در مقابل شستشو مقاوم است؟»، و ... . 

شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان در این مقاله به صورت مختصر به این سوال پاسخ می دهد.

 

پیش از آن که در مورد نحوه شستشوی تبدیل عکس های چاپی صحبت کنیم، باید روشن شود که آیا تبدیل عکس ها و تابلو فرش های چاپی قابلیت شستشو دارند یا خیر؟

از آنجایی که تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی در دمای بسیار بالایی چاپ می شوند رنگ آنها با شستشو از بین نمی رود. شرکت فرش تک ستاره کویر طی آزمایشی، مقاومت رنگ تبدیل عکس های چاپی را با وایتکس سنجید. ابتدا مقداری وایتکس روی تبدیل عکس چاپی ریخته شد و در ادامه تبدیل عکس چاپی در مقابل نور خورشید قرار گرفت. خوشبختانه تبدیل عکس چاپی از این آزمایش سرافراز بیرون آمد و تنها مقدار بسیار بسیار اندکی از رنگ آن از بین رفت. این رنگ رفتگی تنها برای کسانی که این آزمایش را انجام داده بودند محسوس بود. لازم به ذکر است که چنانچه این آزمایش برای تبدیل عکس های بافت نیز انجام می شد آنها نیز حداقل دچار همین مقدار رنگ رفتگی می شدند. نتیجه این آزمایش گویای آن بود که تبدیل عکس های چاپی مقابل شستشو مقاوم هستند و رنگ آنها با شستشوی صحیح به هیچ وجه از بین نمی رود. شرکت فرش تک ستاره نیز رنگ تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی خود را تضمین می کند.

 

پس از اطمینان از مقاومت رنگ تبدیل عکس های چاپی در مقابل شستشو، در ادامه مقاله در مورد شستشوی تبدیل عکس چاپی سخن می گوییم.

مواد لازم برای شستشوی تابلو فرش و تبدیل عکس چاپی یک تکه ابر و مقداری مایع شوینده فرش است. تکه ابر را به مایع شوینده فرش آغشته کنید و سپس تکه ابر را به آرامی در جهت خاب تبدیل عکس چاپی حرکت دهید. این عمل را چندین مرتبه تکرار کنید تا از تمیز شدن تبدیل عکس چاپی اطمینان حاصل کنید. هنگامی که عمل شستشوی تبدیل عکس چاپی تمام شد آن را در مقابل نور غیرمستقیم آفتاب قرار دهید. به این ترتیب تبدیل عکس چاپی شما بدون هیچگونه آسیبی تمیز و مانند روز اول می شود.

شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان این شیوه شستشوی تابلو فرش و تبدیل عکس چاپی را ضمانت می کند.

Page 1 of 9

اطلاعات تماس

تلفن :  03154750320

        03154750321

تلفن همراه مدیریت شرکت: 09131631223

تلفن همراه مدیر فروش:     09103851223

فکس: 03154750321

ایمیل : taksetare.carpet@gmail.com

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مقالات، کوپن تخفیف و فروش های ویژه در خبرنامه ما عضو شوید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

ما را تایید می کنند

 

logo-samandehi

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account