دکتر منصور دیاری: نوآوری (Innovation) را بکارگیری ایده های نوین ناشی از خلاقیت می دانند. نوآوری، پیاده سازی یک ایده و ساختن محصول جدید یا خدمتی نوین است که بواسطه خلاقیت بروز می کند. امروزه نوآوری یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در هر کسب و کار به شمار می رود. در عرصه رقابت شدید در فضای هر کسب و کار و یا هر صنعت و تجارتی، این نوآوری است که موفقیت و یا حتی ماندگاری فعالان آن صنعت یا کسب و کار را تعیین می کند. نقطه مقابل نوآوری در صنعت، «در جا زدن» است.

بسیار اتفاق افتاده است که شرکت ها، کارخانجات یا صنایعی، تاسیس شده و با سرعت بسیار بالا و یا حتی خیره کننده رشد کرده و به موفقیت های بسیار بزرگی دست یافته اند اما پس از مدتی ستاره آنها افول کرده و حتی گاهی به طور کلی از صحنه رقابت نیز حذف شده اند. شاید بزرگترین و شاخص ترین مثال، شرکت نوکیا باشد که ظرف کمتر از یکسال ارزش سهام این شرکت از حدود 240 میلیارد دلار به زیر 10 میلیارد دلار سقوط کرد. شرکتی که روزی 80 درصد بازار موبایل دنیا را در اختیار داشت امروز دیگر تقریبا نامی از او در میان بازار موبایل جهان نیست. در ایران و به ویژه صنعت فرش ماشینی، شرکت ها هر چه موفق و بزرگ شوند قطعا به غول نوکیا نخواهند رسید، پس حتی شرکت های بسیار موفق فرش ماشینی هم باید چنین خطری را بیخ گوش خود احساس نمایند. باید پذیرفت که دنیا با سرعت اعجاب آوری در حال تغییر است، سلایق مردم با سرعت عجیبی تغییر می کند و فضای کسب و کارها با سرعت بالا مرتب در حال تغییر است. شرکت هایی که نتوانند سرعت حرکت خود را با سرعت تغییرات فضای کسب و کار هماهنگ کنند، ناگزیر از قافله عقب می افتند و از دور رقابت به برون پرتاب می شوند. این سوال پیش می آید که یک شرکت فرض ماشینی چگونه سرعت خود را به طور مداوم و مستمر با سرعت تغییرات فضای کسب و کار هماهنگ کند تا همچنان در کورس رقابت و در بین شرکت های مطرح باقی بماند؟ پاسخ این سوال تنها یک کلمه است: نوآوری.

وقتی صبحت از نوآوری در صنعت فرش ماشینی می شود نخستین نوآوری که به ذهن دست اندرکاران فضای کسب و کار فرش ماشینی می رسد، نوآوری در طرح، نقشه و رنگ فرش ماشینی است. اگر چه نوآوری در طرح و رنگ فرش ماشینی بسیار بسیار مهم بوده و مستقیما روی فروش و نهایتا ماندگاری شرکت اثرگذار است لیکن این تمام ماجرا نیست! یک خودرو مسابقه که می تواند با شتاب اعجاب آوری بر روی پیشت مسابقه شروع به حرکت نموده و با سرعت فوق العاده ای مسیر را طی نموده و برنده مسابقه باشد تنها در بعد آیرودینامیک بودن با سایر خودروها متفاوت نیست. اگر چه آیرودینامیک بودن خودرو فوق العاده مهم و حیاتی است، اما استفاده از سوخت بهتر، سیستم تعلیق و فرمان بهتر، وزن سبک تر، چرخ های مناسب تر، موتور پرشتاب و ... همگی به کمک می آیند تا در نهایت خودرو بتواند در ردیف بهترین ها قرار گیرد. فرش ماشینی و فضای کسب و کار آن نیز دقیقا به همین شکل است. طرح و رنگ فرش ماشینی بسیار مهم است اما عوامل مهم دیگری که می طلبد در تمامی آنها به طور مستمر و حتی روزانه نوآوری رخ دهد، وجود دارند که می توان به تعدادی از آنها اشاره نمود:

نیروی انسانی (نوآوری در گزینش، بکارگیری، جایابی، آموزش و ...)،

سیستم فروش (نوآوری در استفاده از ابزارهای نوین، نرم افزارهای جدید، روش های نوین جذب مشتری، بازاریابی دیجیتال و ...)،

تبلیغات (نوآوری در تبلیغات، روش های موثر تبلیغ و ...)،

مواد اولیه (نوآوری در استفاده از مواد اولیه جدید و متفاوت از آنچه در بازارمتداول است، نوآوری در خواص مواد اولیه و ...)،

ابزار (نوآوری در استفاده از ابزارهای نوین نرم افزاری و سخت افزاری و ...)،

مدیریت (نوآوری در شیوه مدیریت مجموعه تولیدی فرش ماشینی، بکارگیری شیوه های نوین اداره واحدهای صنعتی و ...).

همانطور که در مثال خودرو اشاره شد، رمز موفقیت و ماندگاری هر شرکت فرش ماشینی، نوآوری در تمامی ابعاد فضای کسب و کار است. مدیران شرکت های فرش ماشینی ایران باید بپذیرند که دیگر روش های سنتی و متداول اداره یک شرکت نمی تواند به پایداری و ماندگاری شرکت منجر شود. درتمام ابعاد شرکت نوآوری نیاز است تا بتوان با سرعت مناسبی رقبا را کنار زد و موفق شد و یا حداقل در بین رقبا باقی ماند. از طرفی نوآوری در صنعت فرش ماشینی نیاز به ابزارها و ملزومات خود دارد. حاکم کردن تفکر نوآورانه در شرکت، به کارگیری نیروهای خلاق، خوش فکر و مخصوصا افراد به روز و ترجیحا جوان، صرف هزینه های تغییرات، ایجاد ساختارهای لازم مانند بخش تحقیق و توسعه، استفاده از مشاورین متخصص و کاردان، آموزش مستمر در محیط کار از بالاترین رده مدیریت مجموعه تا پائین ترین رده سازمانی، ایجاد سیستم پیشنهادات در شرکت و ارج نهادن به پیشنهادات کارکنان و نهایتا کنترل، نظارت و مراقبت از آنها تا حصول نتیجه.

در پایان یادآوری می نماید هیچ عامل یا هیچ فردی نمی تواند ماندگاری یک شرکت در فضای کسب و کارهای به شدت رقابتی مانند صنعت فرش ایران را تضمین کند به جز نوآوری. مدیران شرکت های فرش ماشینی اگر نپذیرند که دیگر زمان اداره کردن سنتی در واحدهای صنعتی گذشته است، به زودی به جمع ورشکسته خواهند پیوست که گاه ناباورانه از دور رقابت سنگین صنعت رقابتی فرش ماشینی کنار زده شده اند. مدیران زحمتکش شرکت های فرش ماشنی به خاطر داشته باشند که ما هم جزء دیگران هستیم. آن چه برای دیگران رخ داده است تنها برای دیگران نیست و می تواند برای هر مدیر دیگری نیز رخ دهد. تنها راه واکسینه کردن هر شرکت فرش ماشینی جهت ماندگاری در صنعت فرش ماشینی، نوآوری و استفاده از ابزارهای نوین، علم روز و افراد متخصص و به روز می باشد.

منبع: مجله فرش ماشینی، 1398، 59-58.

همانطور که می دانید، شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان در زمینه تابلو فرش های چاپی و تبدیل عکس به تابلو فرش به روش چاپ نیز فعالیت دارد. تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی این گونه تهیه می شوند: ابتدا تصویر مورد نظر پرینت گرفته شده سپس توسط دستگاه های مخصوص چاپ عکس روی فرش ماشینی، روی فرش خام سفید رنگ چاپ می شوند. تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی تنوع و کیفیت رنگ بسیار بالایی دارند و از این نظر برتری محسوسی به تبدیل عکس هایی که به روش بافت تهیه می شوند دارند. بسیاری از مشتریان تابلو فرش و یا تبدیل عکس چاپی سوال شان این است: «آیا تبدیل عکس های چاپی قابلیت شستشو دارند؟»، «روش صحیح شستشوی تابلو فرش و تبدیل عکس های چاپی کدام است؟»، «آیا رنگ تابلو فرش و تبدیل عکس های چاپی در مقابل شستشو مقاوم است؟»، و ... . 

شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان در این مقاله به صورت مختصر به این سوال پاسخ می دهد.

 

پیش از آن که در مورد نحوه شستشوی تبدیل عکس های چاپی صحبت کنیم، باید روشن شود که آیا تبدیل عکس ها و تابلو فرش های چاپی قابلیت شستشو دارند یا خیر؟

از آنجایی که تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی در دمای بسیار بالایی چاپ می شوند رنگ آنها با شستشو از بین نمی رود. شرکت فرش تک ستاره کویر طی آزمایشی، مقاومت رنگ تبدیل عکس های چاپی را با وایتکس سنجید. ابتدا مقداری وایتکس روی تبدیل عکس چاپی ریخته شد و در ادامه تبدیل عکس چاپی در مقابل نور خورشید قرار گرفت. خوشبختانه تبدیل عکس چاپی از این آزمایش سرافراز بیرون آمد و تنها مقدار بسیار بسیار اندکی از رنگ آن از بین رفت. این رنگ رفتگی تنها برای کسانی که این آزمایش را انجام داده بودند محسوس بود. لازم به ذکر است که چنانچه این آزمایش برای تبدیل عکس های بافت نیز انجام می شد آنها نیز حداقل دچار همین مقدار رنگ رفتگی می شدند. نتیجه این آزمایش گویای آن بود که تبدیل عکس های چاپی مقابل شستشو مقاوم هستند و رنگ آنها با شستشوی صحیح به هیچ وجه از بین نمی رود. شرکت فرش تک ستاره نیز رنگ تابلو فرش ها و تبدیل عکس های چاپی خود را تضمین می کند.

 

پس از اطمینان از مقاومت رنگ تبدیل عکس های چاپی در مقابل شستشو، در ادامه مقاله در مورد شستشوی تبدیل عکس چاپی سخن می گوییم.

مواد لازم برای شستشوی تابلو فرش و تبدیل عکس چاپی یک تکه ابر و مقداری مایع شوینده فرش است. تکه ابر را به مایع شوینده فرش آغشته کنید و سپس تکه ابر را به آرامی در جهت خاب تبدیل عکس چاپی حرکت دهید. این عمل را چندین مرتبه تکرار کنید تا از تمیز شدن تبدیل عکس چاپی اطمینان حاصل کنید. هنگامی که عمل شستشوی تبدیل عکس چاپی تمام شد آن را در مقابل نور غیرمستقیم آفتاب قرار دهید. به این ترتیب تبدیل عکس چاپی شما بدون هیچگونه آسیبی تمیز و مانند روز اول می شود.

شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان این شیوه شستشوی تابلو فرش و تبدیل عکس چاپی را ضمانت می کند.

هفته گذشته، به مناسبت عید غدیر خم، شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان تخفیف 20 درصدی تبدیل عکس به تابلو فرش را به مشتریان خود هدیه کرد. به دلیل استقبال بی نظیر مشتریان عزیز این شرکت، بر آن شدیم تا سه شنبه هفته جاری (5 ام شهریور ماه 1398) طرح تخفیف 20 درصدی تبدیل عکس به تابلو فرش ماشینی را تمدید کنیم. به این ترتیب، تمامی تبدیل عکس هایی که در این بازه زمانی سفارش داده شوند از تخفیف 20 درصدی بهره مند خواهند شد. 

12

 

همانطور که می دانید، شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان، علاوه بر فعالیت گسترده در زمینه تولید و تجارت سجاده فرش، در زمینه تبدیل عکس به تابلو فرش نیز فعالیت دارد. عکس ها به دو روش بافت و چاپ تبدیل به تابلو فرش می شوند. در روش بافت، ابتدا عکس ارسالی مشتری به نقشه فرش تبدیل می شود تا دستگاه بافندگی فرش ماشینی قادر به خواندن نقشه باشد. اما در روش چاپ، عکس ارسالی مشتری پرینت گرفته شده و سپس روی یک فرش خام سفید 1000 شانه چاپ می شود. در روش بافت تعدد رنگ ها محدود است (10 رنگ) در حالی که در روش چاپ تعدد رنگ ها بسیار زیاد است. این مزیت موجب می شود که تبدیل عکس هایی که به روش چاپ تهیه می شوند خیلی خوشرنگ و لعاب باشند. 

از جمله مخاطبین تبدیل عکس به تابلو فرش شرکت فرش تک ستاره کویر افراد مذهبی و مسجدی های گرامی هستند. هیات امنای مساجد و اماکن مذهبی می توانند با سفارش تصاویر رهبران مذهبی و یا فعالین فرهنگی و مسجدی، هدیه های ماندگاری به مخاطبین خود تقدیم کنند. به منظور مشاهده نمونه کارهای تبدیل عکس افراد مذهبی و یا تصاویر و نمادهای مذهبی به تابلو فرش، به لینک مربوطه در صفحه اینستاگرام تبدیل عکس به تابلو فرش تک ستاره کویر مراجعه کنید. 

فرش یکپارچه و قواره بزرگ چیست؟

فرش یکپارچه و یا فرش قواره بزرگ به فرش هایی گفته می شود که سایز آنها از سایزهای معمول فرش ماشینی یعنی 6، 9 و 12 متری متفاوت است. هدف این گونه فرش ها این است که تمای فضای مورد نظر شما را تنها با یک طرح و فرش پوشش دهند. در واقع، به جای آن که منزل و یا محل مورد نظر شما با چندین فرش پوشش داده شود تنها با یک فرش پوشش داده می شود. این گونه فرش ها تنها به سفارش مشتری بافته می شوند و تولید انبوه برای آنها صورت نمی گیرد.

فرش های قواره بزرگ لزوما بصورت فرش های مربع، مستطیل، دایره و بیضی شکل استاندارد موجود در بازار نیستند! می توان برای محل مورد نظر شما به هر شکل هندسی که باشد فرش یکپارچه بافت.

 

فرش یکپارچه و قواره بزرگ چگونه تولید می شود؟

پیش از آغاز فرآیند تولید دو کار انجام می شود؛ یکی آن که مشتری باید نقشه و مساحت محل مورد نظر خود را برای شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان ارسال کند. در مرحله بعد، مشتری می بایست که طرح، شانه و تراکم مورد پسند خود را به مسئولین شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان اعلام کند.

هنگامی که تمامی موارد فوق مشخص شد فرآیند بافت فرش یکپارچه شروع می شود. نقشه فرش یکپارچه به چندین قسمت تقسیم و طی چندین مرحله به صورت پازلی بافته می شود. هنگامی که تمامی قطعات فرش یکپارچه تولید شدند فرآیند ارسال به محل مورد نظر مشتری ارسال می شود. قطعات فرش یکپارچه پس از قرار گرفتن در محل به یکدیگر دوخته می شوند تا فرش مورد نظر شما شکل بگیرد.

 

فرش یکپارچه و قواره بزرگ در چه مکان هایی استفاده می شود؟

خوشبختانه کاربری فرش قواره بزرگ هیچ محدودیتی ندارد و برای هر جا که بخواهید قابل استفاده است. از جمله کاربری های فرش قواره بزرگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فرش کردن مسجد با فرش یکپارچه،
  2. فرش کردن حسینیه با فرش یکپارچه،
  3. فرش کردن نمازخانه مدارس با فرش یکپارچه،
  4. فرش کردن نمازخانه ادارات با فرش یکپارچه،
  5. فرش کردن لابی هتل ها با فرش یکپارچه،
  6. فرش کردن منازل مسکونی با فرش یکپارچه.

شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان تمامی مراحل طراحی و بافت فرش یکپارچه را برای محل مورد نظر شما انجام می دهد.برای سفارش فرش یکپارچه و یا فرش قواره بزرگ با ما در تماس باشید:

تلفن تماس

03154750320

تلفن همراه

09131631223

 

تلفن همراه فوق دارای پیام رسان های تلگرام، اینستاگرام و واتس است. 

یازدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته در تاریخ 22 تا 25 ام شهریور ماه سال جاری (1398) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. چنان چه قصد بازدید از غرفه شرکت فرش تک ستاره کویر را دارید به سالن 10غرفه 21 مراجعه کنید.

منتظر حضور گرم شما هستیم. 

 

همانند بسیاری از صنایع و بخش های دیگر، یکی از مشکلات اساسی نظام نوآوری فرش کاشان و آران و بیدگل، مسئله فرار مالیاتی است. از آنجایی که شرکت فرش تک ستاره کویر کاشان برای خود مسئولیت اجتماعی قائل است، بر آن شدیم تا مسئولان، تصمیم گیران و خط مشی گذاران این شهرستان را نسبت به این مسئله و راهکارهای مبارزه با فرار مالیاتی و تبعات بسته شدن مالیات بر درآمد آگاه کنیم. آن چه در این مقاله خواهید خواند، توصیف مختصری از مسئله پیش رو و ارائه راهکارهایی جهت حل مسئله است. 

 

تعریف خط‌مشی‌های توزیعی 

خط‌مشی‌های توزیعی یا توزیع مجدد خط‌مشی‌هایی هستند که هدف شان توزیع مجدد ثروت و درآمد در جامعه است. این خط‌مشی‌ها که ثروت طبقه نخبگان را به طبقه متوسط و کارگر منتقل می‌کنند مصادیق متعددی دارند. مالیات، یکی از مصادیق خط‌مشی‌های توزیعی است. غایت این خط‌مشی‌ها، افزایش عدالت و سطح رفاه جامعه و در کل توسعه اقتصادی است.

خط‌مشی‌های مالیاتی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند که مالیات مستقیم شامل مالیات بر درآمد و دارایی و مالیات غیرمستقیم شامل مالیات بر ارزش افزوده است. نکته ای که در وضع خط مشی های مالیاتی باید به آن توجه داشت این است که بستن مالیات به درآمد در شهرک های صنعتی و در کل مشاغل تولیدی به چند دلیل اشتباه است. دلیل اول آن است که بستن مالیات به درآمد، بده بستان میان عدالت و کارایی را تشدید می کند. در واقع، هنگامی که دولت ها تلاش می کنند تا درآمدهای اقتصادی جامعه را به صورت عادلانه تقسیم کنند، در همان حال انگیزه تلاش اقتصادی سرمایه داران را کاهش می دهند که این امر در بلندمدت کارایی اقتصادی جامعه را خدشه دار کرده و موجب کوچک شدن اقتصاد می شود. دلیل این امر آن است سرمایه داران اینطور می یابند که به میزان تلاش بیشتر برای افزایش درآمد و کارایی، باید مالیات بیشتری بپردازند. در واقع، در این میان به طور حتم یکی از اهداف عدالت یا کارایی دست نیافتنی می شود. دلیل دیگر آن است که مالیات بر درآمد، موجب خارج شدن و یا کم شدن سرمایه در گردش کسب و کار می شود. در اقتصادهای مبتنی بر سرمایه (نظیر نظام نوآوری فرش کاشان و آران و بیدگل که عوامل تولید آن زمین، نیروی کار و سرمایه هستند) بستن مالیات بر درآمد اثر مخرب‌تری دارد زیرا در این اقتصادها سرمایه نقش پررنگی در راه اندازی و یا ادامه حیات کسب و کار دارد (بر عکس اقتصادهای نوآوری محور که نوآوری از عوامل حیاتی تابع تولید است). البته این ها به معنی آن نیست که گرفتن مالیات امر اشتباهی است بلکه منظور آن است که مصداق مالیات در این گونه اقتصادها باید عوض شود.

 

بستن مالیات بر دارایی

به جای مالیات بر درآمد، پیشنهاد می شود که از مالیات بر دارایی استفاده شود. در مالیات بر دارایی، مواردی مشمول مالیات می شوند که ارتباط مستقیمی با دنیای کسب و کار در اقتصادهای مبتنی بر سرمایه ندارند. این موارد عبارت اند از: مالیات بر ارث، حق تمبر، مالیات سالانه املاک، مالیات بر اراضی بایر و مالیات بر مستغلات مسکونی خالی و به طور کلی سرمایه‌های خارج از دنیای کسب و کار.

 

سازوکارهای مبارزه با فرار مالیاتی

بحث فرار مالیاتی شرکت‌های صنعتی کاشان و آران و بیدگل، که عمدتاً از طریق حسابداران قانونی انجام می‌شود، جدای از انگیزه های افراد جهت ثروت اندوزی، تا حد زیادی به علت بستن مالیات بر درآمد است. پس از مشخص شدن مصداق مالیات، مسئله بعدی وضع سازوکارهای ناظر برای دریافت تمامی مالیات تعیین شده است. از جمله این سازوکارها می توان به بحث نظارت مردمی در پرداخت مالیات اشاره کرد. ابزار دیگر، آگاه کردن سرمایه داران نسبت به تبعات ناشی از عدم پرداخت مالیات است. سرمایه داران باید بدانند که نپرداختن مالیات، به صورت پیوسته شکاف طبقاتی میان قش ضعیف و غنی جامعه را بیشتر کرده و آینده اقتصاد کشور را به مخاطره می اندازد زیرا مشاغل آینده نظام نوآوری فرش کاشان و آران و بیدگل، مشاغلی هستند که نیازمند کارمندانی با دانش فنی و مهارت بالاتراند. به عنوان مثال، عدم پرداخت مالیات به طبقات ضعیف شهرستان، نرخ بازماندگی از تحصیل را میان آنان بالا می برد. بالا رفتن نرخ بازماندگی از تحصیل به علت نیازهای اقتصادی (که قرار بود از طریق خط مشی های توزیعی جبران شود) موجب می شود تا کودکان زودهنگام وارد دنیای بزرگسالی و کسب و کار شوند و پدیده ای به نام کوکان کار شکل بگیرد. این امر خود نرخ بازماندگی از تحصیل را مجدداً افزایش می دهد زیرا کودکانی که از سرمایه فرهنگی پائینی برخوردارند نمی توانند در آینده راهنمایی لازم را جهت موفقیت تحصیلی به فرزندان خود منتقل کنند. این زنجیره، موجب می شود تا در آینده میزان کارمندان دانشی و با مهارت بالا که نیاز صنایع پیچیده و فناوری محور است کاهش یابد. بنابراین، مشاهده می کند که سستی در پرداخت مالیات، موجب بروز آسیب های اجتماعی و حتی در طولانی مدت موجب از بین رفتن یک صنعت می شود.

به طور خلاصه، علاوه بر جابجایی مصداق اخذ مالیات در شهرک های صنعتی کاشان و آران و بیدگل، پیشنهاد می شود که سازوکارهای نظارتی هوشمندانه تری -نظیر نظارت مردمی و استفاده از ابزارهای آگاه سازی خط مشی گذاری- برای اخذ مالیات تدارک دیده شود.

منبع: محمدعلی صادقی کیا، دانش آموخته کارشناسی ارشد خط مشی‌گذاری عمومی دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشگر خط‌مشی‌گذاری و اقتصاد نوآوری.

صفحه1 از9

اطلاعات تماس

تلفن :  03154750320

        03154750321

تلفن همراه : مهدوی فر(مدیریت) 09131631223

                           (فروش)  09103851223

فکس: 03154750321

ایمیل : taksetare.carpet@gmail.com

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مقالات، کوپن تخفیف و فروش های ویژه در خبرنامه ما عضو شوید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

ما را تایید می کنند

 

logo-samandehi

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد فروشگاه فرش قالیکده محفوظ می باشد.

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account